SOLEN SKINER.

 
Vilken härlig uteritt det blev idag. Jag red VIZZLA och Ylva red LATTE. Vi skulle galoppera så långsamt som möjligt och se vem som vann. Vizzla tog för stora språng så Latte vann solklart. 
 
Sen skulle vi gasa litegrann bara. Men när Vizzla fick chansen att öka, så tog hon den. Hon blåste förbi Latino i 3 snabba språng. "Ylva, jag kan inte hålla henne"!  Ropade jag. Ylva trodde det var en farlig situation och ropade:  "Ta i en tygel! Ta i en tygel". Men så fort hon kommit om Latte så saktade hon av. Jag sa "ptrrro' så stannade hon. Vizzla är ju ruskigt snäll i alla lägen.  Men lite busig var hon allt.
 
Det var en helt ljuvlig uteritt idag. Den kan jag leva på länge. Tack för sällskapet Ylva!
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0