IDAG.

I dag hann vi med alla hästarna. Ylva red både Pippi och Indira över bommar i ridhuset. I går red vi ut tillsammans i det härliga vädret. Men idag var det bomjobb på schemat. Jag har tränat PIPPI, från marken. För att vänja henne vid vattenmattan. Hon har tyckt att det varit lite läskigt. Men jag har fått henne att följa mig över den. Så nu var det dags att få henne att hoppa / eller gå över den, med ryttare på ryggen............. Det blev tvärstopp! Men Ylva lotsade henne med lugn över infångarna bredvid. Närmare och närmare vattenmattan. Så styrde hon rakt på. Jag drev lite försiktigt med långpisken så tog hon språnget över. HEJA PIPPI! Så fortsatte dom att hoppa över en bom på marken. Snett igenom ridbanan, över en bom och sen vattenmattan igen. Till sist tyckte hon att vattenmattan var plättlätt. Medan att hålla ordning på tassarna och skutta över bommarna på marken var riktigt jobbigt. Det var ett mycket lyckat ridpass idag. Indira fick göra samma övning. Men för henne var den lättare eftersom hon har hoppat lite mera än Pippi. ------------------------------------- Sen red Ylva TURE medan jag longerade och tränade ponnyn NIXON. Till sist vandrade Ylva (som en levande skrittmaskin) med LATINO. På kvällen red jag lektion för Karin Engström på LATINO. Han skötte sig bra. Jag fick som vanligt jobba hårt för att få till ridningen ordentligt. Men det går framåt. Långsamt men jag får lite beröm i alla fall. En heldag i stallet, som vanligt. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0