LONGERING.

INDIRA och VIZZLA. En bild från i somras.
 
Nu ska hästarna sättas igång igen. Dom har haft lite vintervila.
 
Idag longerade jag 3. Lite lätt. Mest för att dom skulle få röra på sig.
 
PIPPI var pigg, men väldigt lyhörd och arbetsvillig. Som hon alltid är. En klippa.
 
INDIRA visste jag skulle vara laddad och pigg. Men hon skötte sig över förväntan bra. Hon mindes mina kommandon och tog hand om sin bog. I bägge varven. Sen slog det mig. Hur mycket bättre hon rörde sig nu än sist jag longerade henne. Det var nog minst 6 mån. sen sist.
Då var hon trött, trög och hade ingen bjudning alls. Sen blev hon ju behandlad i sitt bäcken. Kanske gjorde det underverk? Fast jag inte har tänkt på det förrän nu.
Nu hade hon en luftig, schvungfull trav. Härligt att se.
 
Sist ut var VIZZLA. Hon gjorde, som hon alltid gör, sitt bästa. Mot slutet visade hon en fin, avslappnad trav med bra påskjut. Kul!
 
Nu ska det bli roligt att bygga upp hästarna inför vårsäsongen.
 
.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0